OUR FAMILY, A SPLENDID ONE

Whoever provides quality hospitality cannot but think about their guests’ relaxation. What could be done there at Subida? It was a query, it has become a worry! A spa and its services? We cannot afford that, and I do not even know if it is worthwhile. The idea of the little witch who, every morning, accompanies our guests to see how she teaches the sun the course it is going to have to follow during the day, was enjoyed by a great deal of people, yet…there were no bookings. Therefore, I made up my mind: I propose you try and enjoy staying in the wood. A protected corner in the wood, which only those wishing to stay in peace may access, a place to stay in warmth, some books, a little water. A place to sleep, even. I’d like you to try it, like you to tell me your sensations, to make it evolve together with you.

Refreshement spots

It is on these hills that the Mediterranean, olive oil, salt pork - without fumigating the Latin civilization -, a lifestyle end.

Beyond, the Slovenian mountains, the Danube plain, the splendour of the Hapsburg empire.
Butter, smoked produce. Such are the diversities we would like to unite, – wed -, in our cuisine.
A philosophy, two offers.

A simple, family-run osteria, which used to provide frogs and shrimps, which enabled us to live better, and to be noticed.
Josko and Loredana are making it evolve:
The trattoria “al Cacciatore“
with a (great) quality cuisine, rewarded with one star by Michelin.
That Tanja and Mitja propose to you.
When wanting to stay on your own, or with other people, to get to know our land, our produce.
And should you get hungry, there is much more than you can imagine to put in your stomach.
La Subida’s Osteria for every day.

THE OSTERIA
the place to get together

It’s fun for your small parties.
Innovative for business meetings. Ideal if you wish to stay alone
or in company, undisturbed among the others.

Outside, only nature. And culture. That’s where you’re going to enjoy your deserved rest,
while sipping great wines.
Authentic Collio/Brda expressions.
And… should you be hunger-struck, our kitchen will welcome you.
With a lot, much more than a bite to grab!

Rest day: Thursdays

osteria@lasubida.it
+39 0481 61689
Our Bill of Fare

trattoria al cacciatore
to offer you yesterday’s flavours

Our home for a king’s night,
the “fogolar”, it’s us who’s putting you up,
Alessandro in the kitchen to keep tradition updated,
Mitja and Michele won’t let you miss anything from the cellar,
the perfume of smoking wood:
a machine to make mush – what Italians call polenta – every day.


Mondays, Thursdays, Fridays from 7 p.m. to 10 p.m
Saturdays and Sundays,
unch is from midday to 2,30 p.m.
Dinner is served from 7 to10 p.m.

We rest on Tuesdays and Wednesdays

info@lasubida.it
+ 39 0481 60531 or
+ 39 0481 62388

our menù the wine list

Our houses

Rilassarsi

Rilassarsi

Una sontuosa spa, o una streghetta che la mattina ti propone di andare con lei ad insegnare al sole il percorso da fare durante la giornata?
Alla Subida un bosco! pensato per il tuo relax.
Un bosco, il fruscio tonificante delle felci. Tanti libri, l' acqua, un nido dove al caldo guardar le stelle, un guscio per ritrovare l’ intimità.
Le Vespa gialle, i sentieri e le ciclabili di SlowCollio, il Defender per spensiarati scoprire la nostra terra, le nostre genti.

LA VASCA
IMMERSI TRA LE FELCI PER RIAPPACIFICARSI CON QUESTO VILLANO MONDO

Un’ospitalità di qualità non può non pensare al relax dell’ospite. Cosa fare in proposito alla Subida? Era una domanda, è diventato un gruccio! Una spa con i suoi servizi? Non ce la possiam permettere e non so neanche se sia il caso. L’idea della streghetta che ogni mattina accompagna gli ospiti a veder come lei insegna al sole il tragitto che questi dovrà fare durante la giornata, ha fatto piacere a tantissimi, ma nessuna prenotazione.
Quindi mi sono deciso: vi propongo di provare a godere del stare in un bosco. Un angolo di bosco protetto, dove possa accedervi solo chi vuol stare in pace, un posto per stare caldi, dei libri, dell’acqua. Un posto dove anche dormire. Vorrei lo provaste, vorrei mi raccontaste le vostre sensazioni, vorrei assieme a voi evolverlo.

LA STANZA NEL FIENO

Scendere dalla montagna senza aver fatto fatica di salirvi, freschi per godere di panorami unici. Ricordi quando sedevi sul muretto? Lì a goderti il tramonto. E giù, dalle stelle alla stalla. A dormire nel fienile.
Deciso l’odore; è il letamaio, un’irta scala, forte il sudore del cavallo, un cavallo. Odor di fieno, respirar fieno, un non so che di surreale, un nobile lampadario. Un tiro? No, il colpo di un cavallo matto, matto come tutti i cavalli. Voleva farsi notare.
Un refolo di aria fresca, voglia di accovacciarsi. I grilli, il verso di una rana, la serenità che ti entra dentro. Un leggero profumo, poi l’inebriante sapore dell’amore. Fracasso di chi è avvezzo a svegliarsi con il sole, i suoi raggi.
Giochi di luce a chiudere il sogno, a dirti che è ora di ripartire. Ma meglio.

IL NIDO
UN LETTO NEL NULLA

Vorresti, dopo una bella cena, quando ti pervade quella voglia di rilassarti, di sognare, ritirarti in un nido? E non semplicemente entrarci, ma di arrivarci?
...l’idea di percorrere un tratto di sentiero in un bosco, magari al buio. ...leggendolo! Il bosco, il buio, il sentiero! Il buio che esalterà il silenzio, i profumi, che ti storpieranno la direzione, che favoriranno il sentire del bosco, che faranno più grande la sorpresa di rivedere la luce, il nido. ...il sentiero, lungo il quale sentire le carezze delle felci e il provocante grattare delle eriche. Il sentiero che si farà sentire sotto i tuoi piedi, che ti farà venire il dubbio di dove stai andando, di chi, di cosa potrai incontrare. ...la sorpresa di essere arrivati!
Cosa ti aspetti in un nido? In una semplicità ancestrale, il sentirsi protetti, il caldo, l’intimità. Poter godere di quei batuffoli di lana e piume che il nido accudito sempre ha, e ancor di più, in essi potervisi immergere. Questa è la proposta che a te offre la Subida. Perderla sarebbe davvero un peccato! Indicazioni per il ritorno? Nessuna...

UNA FESTA ALLA SUBIDA
PER LE VOSTRE FESTE

Per i vostri piccoli meeting,
per un concerto.
Magari anche all’aperto,
sotto il tiglio sul soppalco,
sotto il salice, in piscina.

FATTI UN REGALO
FAI UN REGALO

- Una cena romantica vicino al camino
- Una notte in un nido
- Una notte nella stanza nel fienile
- I corsi di cucina di Alessandro
- Cena al buio
- Lezione storica sul vino dei nostri colli
- Alla scoperta dell'aceto
- Collio/Brda in vespa
- Rilassarvi passeggiando, il Sentiero delle vigne alte
- Slow Collio
- A cavallo
- Il Collio Brda in Defender
- Raduno Città di Gradisca in Defender

UN PEZZO DI CASA NOSTRA A CASA TUA
IL SUBIDA DI FOSSA

Una volta all’anno, nei giorni della Madonna d’Agosto, con il gran caldo e la paglia fresca di trebbia, avviene il rito dell’infossatura che si concluderà a novembre per San Martino. Intenso, saporito, suadente, eleva il grangusto dei vini delle nostre terre. Il meglio della tradizione casearia delle Prealpi Giulie. Formelle di formaggio a pasta semidura, prodotte da sapienti mani con latte crudo. Affinate da Renato Brancaleoni nella fossa della canonica di Roncofreddo.

OUR NEWS

La Subida’s Blog

Keep updated

Being linked to the social media we believe is very important nowadays. That’s why – for a long time now - we have been wanting to tell you everything that happens at our home, even by means of a blog managed by ourselves. We are thus certain that, by doing so, we can always keep you updated about what we are up to...
GO TO THE BLOG

Enjoying Sirk’s vinegar

Keeping updated

If it’s true –and it is-, that a great wine is made with great grapes, from such great grapes I make my great vinegar. Since I need a few years, in the meanwhile it has to be looked after and pampered as if it were a swaddled child. Josko Sirk
GO TO THE BLOG

OUR PARTNERS IN THE WORLD

WHERE YOU CAN FIND US

Let’s keep in touch


La Subida

La Subida is a tiny, green-tourist resort. In the hills, amongst Gorizia Collio’s foremost vineyards, it draws his raison-d’être from them and from their wine.. You’ll be our welcome guests in a dozen, fully-autonomous flats, equipped with whatever is required to live in them comfortably; they were created from a group of rustic peasants’ dwellings at the edge of a luxuriant wood, made purposely for walking. A gorgeous garden with a swimming pool, a tennis court, a playground, a manège with a fantastic group of horses even for just having walks- they are going to fill your free time. A welcoming trattoria with a great wine cellar to be found in certain parts of Friuli, will allow you unforgettable gastronomy experiences..

Via Subida, 52 - 34071 Cormons -GO-
GPS coordinates: 45.962692,13.492484

CALL USI!!
Reception

for information about relaxation and our houses
info@lasubida.it
+39 0481 60531

Trattoria Al Cacciatore

Closed on Tuesdays and Wednesdays
Mondays, Thursdays, Fridays from 7 p.m.
info@lasubida.it
+ 39 0481 60531 or + 39 0481 62388

Osteria de La Subida

Closed on Thursdays.
osteria@lasubida.it
+ 39 0481 61689